koszt zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: Auto zwykłych niemieckich tablicach - co sprawdzić?
Damian / / / <w@e.x.c.a.r.p.lnapisał(a):


Użytkownik "vneb"
| naklejki/kapsle AU i TUV (takie okragle na tablicy) i wymeldowuja auto.

Kto i w jakim celu zrywa AU ?


Nie wprowadzac w blad prosze....
ablice niemieckie maja z przodu i z tylu po dwie naklejki
z przodu AU (badanie spalin) oraz naklejke podatku drogowego,z tylu naklejke
TĂśV i podatku drogowego.W momencie wymeldowania w niemieckim Urzedzie
komunikacji dostaje sie pisemne zaswiadczenie ,i tablice ze zdrapanymi
naklejkami podatku.Byly wlasciciel dostaje zaswiadczenie do ubezpieczalni aby
dalej nie musial placic podatku , a urzad finansowy automatycznie jest
powiadamiany o ustaniu obowiazku placenia podatku.Po parunastu dniach
ewentualne nadplaty na podstawie w/wym czynnosci urzedowych zostaja przekazane
na konto bylego wlasciciela.Jesli nowy wlasciciel pojazdu mieszka w tym samym
okregu z ktorego pochodza numery to moze ale nie musi przejac stare numery
zaoszczedzajac koszty tloczenia nowych blach.Jezdzenie z numerami bez naklejki
podatku jest wykroczeniem podatkowym nie drogowym i tak jest traktowane przez
policje.Aczkolwiek efekt jest zazwyczaj analogiczny do samochodow bez TĂśV czy
tez AU :mianowicie Laweta i areszt samochodu na strzezonym parkingu gdzie ceny
za dobe przekraczaja ceny 5 gwiazdowych hoteli.
To gwoli wyjasnienia i pod przestroge......


Źródło: topranking.pl/1612/auto,zwyklych,niemieckich,tablicach,co.php


Temat: KALISZ - poszukuję życzliwej osoby


i jeszcze jedno. Facet mówi że opłacił akcyzę ale nie ma jeszcze z UC
zaświadczenia. jak mam spisać z nim umowę skoro jeszcze nie ma dokumentu
stwierdz. opłatę akcyzy. a kartę pojazdu kto opłaca ?


cóż, kartę pojazdu opłaci pewnie ten, kto będzie rejestrował auto w WK ;-)


jakie poniosę jeszcze
koszty i jakich żądać jeszcze dokumentów. ?


Z kosztów to głównie karta pojazdu (500 zł) i zaświadczenie ze skarbówki
(150), przegląd (163 zł, chyba, że już zrobiony), tablice, znaczki itp. (ok.
150 zł) no i OC (różnie, raczej na pewno od 500 wzwyż)
Dokumenty, jakie powinieneś dostać, to: brief, umowa, wymeldowanie auta i
jeszcze przegląd (jeśli jest już wykonany)

Bliższe dane = archiwum grupy ;-)


Źródło: topranking.pl/1626/kalisz,poszukuje,zyczliwej,osoby.php


Temat: KALISZ - poszukuję życzliwej osoby


Z kosztów to głównie karta pojazdu (500 zł) i zaświadczenie ze skarbówki
(150), przegląd (163 zł, chyba, że już zrobiony), tablice, znaczki itp.
(ok.
150 zł) no i OC (różnie, raczej na pewno od 500 wzwyż)
Dokumenty, jakie powinieneś dostać, to: brief, umowa, wymeldowanie auta i
jeszcze przegląd (jeśli jest już wykonany)

Bliższe dane = archiwum grupy ;-)

--
Pozdrawiam!
Andore


dzięki serdeczne. czy mam żądać od niego kwit wpłaty akcyzy ? czy bez kwitu
opłaty akcyzy będę mógł zarejstrować auto u siebie w WK ? Chcę sprawdzić te
auto na jakiejś stacji diagnostycznej. czy będzie można potraktować to jako
pierwszy przegląd żeby nie płacić drugi raz 163 zł ?

Pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1626/kalisz,poszukuje,zyczliwej,osoby.php


Temat: Czy mozna zarejestrowac???
Tysia <tysia00WYTNI@buziaczek.plnapisał(a):


Wlasnie bylam obejrzec samochod. Tak jest z nim wszystko ok ale dziwi mnie
jedna sprawa. Otoz jest on bez balch, nie ma zadnych.


Brak tablic rejestracyjnych nie jest ŻADNYM przeciwwskazaniem do rejestracji
pojazdu


Zostal wyrejestrowany w Niemczech. Czy mozna takie auto zarejestrowac w  


Polsce??

Pojazd sprowadzony z Niemiec prawie zawsze jest wyrejestrowany (czyli wszystko ok)


Podobno byl przewiwziony na lawecie dlatego nie ma blach. Kupujacemu
chodzilo o zmniejszenie kosztow zakupu.


To zrozumiałe, każdy orze jak może :) Nadal jest ok


Obecnie ma ten samochod stojacy w garazu na jakis roznych tablicach. Z


przodu inne i z tylu inne po to , ze jak otworzy garaz zeby nie bylo, ze
samochod stoi bez blach.

Tu już zupełnie nie rozumiem, o co chodzi. Co ma piernik do wiatraka?
Co to kogo interesuje, czy ma blachy, czy nie?


Acha nie ma ten
sprzedajacy umowy zakupu, papierow granicznych. Jest brief i ksiazka
pojazdu.


Troszkę wyżej pisałaś, że pojazd ten jest wyrejestrowany za granicą... Z
dedukcji wynika, że powinno być "wymeldowanie pojazdu" (najczęściej mała
zielona karteczka, którą trzeba przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego).
Potrzebne Ci jeszce będą: Umowa kupna sprzedaży (ew. faktura, rachunek),
decyzja potwierdzająca opłatę akcyzy, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego,
badanie techniczne i dokument identyfikacyjny z SKP.
Tak więc zostało niewiele do zrobienia :)

pozdr.
Joanna


Źródło: topranking.pl/1604/czy,mozna,zarejestrowac.php


Temat: Przywiozłem auto z Francji i co dalej?
sprostowanie r_q
r_q napisał:

> wykupujemy tablice eksportowe (z żółtym paskiem) oraz
ubezpieczenie.
> Przed otrzymaniem tablic dokonywany jest "mały" przegląd przez
> rzeczoznawcę z urzędu komunikacji - światła, opony, klakson itd.
> Koszty:
> 5-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) + Tablice eksportowe (z
> żółtym paskiem) - ok.75 EUR

Taka mała poprawka - tablice z zółtym paskiem nie sa tablicami
eksportowymi tylko tablicami tymczasowymi (powinny byc stosowane
tylko i wyłacznie w niemczech - dlaczego - bo ich ubezpieczenie
obejmuje tylko i wyłacznie teren Niemiec). Poza tym wykup tablic z
żółtym paskiem nie jest powiązany z żadnym przeglądem ani wpisem w
brieff.
Stosowane są w celu np. dojechania do domu po kupnie auta,
dojechania na przegląd samochodem któremu się ów juz skończył itd....

Dopiero czerowne tablice (tzw WYWOZOWE) objęte są ubezpieczeniem na
całą EU oraz przy ich wyrobieniu konieczny jest przegląd pojazdu w
wydziale komunikacji. Dokonywana jest także adnotacja w brieffie o
nowym właścicielu pojazdu oraz wymeldowanie.

r_q napisał: Na granicy mogą pytać o brief i/lub
ubezpieczenie/wymeldowanie.


Chyba przekopiowałeś jakiś stary tekst z internetu - od momentu
obowiązywania w Polsce ustaleń z SCHENGEN nie ma już granic
wewnątrzunijnych i na granicy nikt o nic już nie pyta.


> Polska


> Koszty:

> Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT
> (formularz VAT-24).

Jesli auto zostało kupione od firmy/salonu/autohaus i masz
zaświadczenie o zapłaceniu podatku VAT (fakturę VAT) to żadne inne
zaświadczenie w Polsce nie jest już potrzebne.

Tak celem sprostowania


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,83792525,83792525,Przywiozlem_auto_z_Francji_i_co_dalej_.html


Temat: Sprowadzanie aut z Niemiec
Witam wszystkich, dostalem kilka zapytan, wiec umieszcze moze caly moj tekst
na forum.
Uprzedzam, ze droga z niemcowni do założenia na auto polskich tablic jest
długa, kręta i wyboista!
Wszystko co napisze, bedzie w oparciu o warunki niemieckie!

Podstawowe zagraniczne dokumenty to:
1.) rachunek lub umowa kupna/sprzedazy z wyszczegolniona ceną, adresem
sprzedawcy i nabywcy - i od razu zaznacze, ze adres nabywcy powinien byc w
polsce (ja nie mialem - i juz byl problem przy rejestrowaniu w wydziale
komunikacji),
2.) karta pojazdu (tzw. Fahrzeugbrief, w skrocie Brief) - musi być razem z
pojazdem
3.) Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu (bedzie razem z pojazdem lub do
otrzymania juz w urzedzie komunikacji, jesli pojazd nie zostal wymeldowany
wczesniej)

Niemcy:
Z umowa kupna nalezy udac sie do miejscowego urzedu komunikacji i wykupic
tablice eksportowe oraz ubezpieczenie (z reguly na 2 tygodnie, koszty:
44eur - papiery, 15eur - tablice, 72eur - miedzynarodowe ubezpieczenie)
Tablice eksportowe to te z czerwonym paskiem. Przed otrzymaniem tablic
dokonywany jest jeszcze "mały" przeglad przez rzeczoznawce z urzedu kom. -
swiatla, opony, klakson itd. Zwyklych tablic tymczasowych (z zoltym paskiem)
nie polecam - PODOBNO nie ma na nie ubezpieczenia zagranicznego (latwo o
duzy mandat u naszej policji, przez granice tylko na lawecie)

Teraz w droge to kraju :D
Na granicy moga poprosic wlasnie o Brief i/lub ubezpieczenie/wymeldowanie.

Polska:
a.) Generalnie wszedzie bedzie potrzebne zaswiadczenie o przeprowadzonym
badaniu technicznym pojazdu wiec polecam zacząć wlasnie od tego - pierwsze
badnanie, koszt ok 160 zł, czas: chwila

b.)W urzedzie celnym nie wymagają tlumaczen - sklada się tam fotokopie
Briefu, wymeldowania, przegladu techn., 2 wypelnione formularze oraz wplate
wyliczonej przez uc akcyzy. Musisz miec ze sobą wszystko w oryginale do
wglądu. Koszty: akcyza (65% wg. sredniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy
kupna/sprzedazy) +znaczki skarbowe (ok 16zł), czas: 2 dni kolejka (stan na
UC w Wałbrzychu) do zlozenia dokumentow + 8do14 dni do wydania potwierdzenia
przyjecia podataku akcyzowego [mozliwe przyspieszacze]

c.) W urzedzie skarbowym bedziesz potrzebowal zaswiadczenia o podatku Vat,
tudziez o zwolnieniu (formularz VAT-24). Tu trzeba przedstawic wymienone
podstawowe dokumenty w fotokopiach, razem z ich tłumaczeniami (tłumaczenia:
ok 200 zł, koniecznie pieczęć tłumacza przysięgłego). Zaleznie od sytuacji;
w przypadku aut uzywanych (tj. pow. 6000km) dla osoby fizycznej -
zwolnienie. Koszty: 150 zł + znaczki skarbowe (5 zł), czas: 1h w kolejce do
zlozenia + 7 dni do wydania zaświadczenia z US [mozliwe przyspieszacze]

d.) Pozostaje jeszcze wydział komunikacji...brrr
Skladasz bez mała wszystkie zebrane dokumenty, na miejscu otrzymasz do
wypelnienia formularz. Zdajesz tam oryginalny Brief, tablice i zaswiadczenie
u wymeldowaniu. Koszty: nowa polska karta pojazdu (!) 500,- tablice + znaki
skarbowe (ok 200,-), czas: 2 h w kolejce + 30 min przy okienku

Uffff...mam nadzieje, ze nie pominalem niczego = w razie pytan, niejasnosci
lub innych doswiadczen dajcie znac.
Chodza sluchy, ze moze sie cos zmienic od 1.07. ale kazdy z zapytanych
podawal mi do rej pory inne informacje, chyba nikt nie wie dokladnie...

Pozdrawiam,
Krishi


Źródło: topranking.pl/1592/sprowadzanie,aut,z,niemiec.php


Temat: Akcyza 65% na sprowadzane auta stala i niezmienna?


Nie rozumiem, czyzby ta grupa nie nadawala sie do zadawania takich pytan.
Jesli tak to powiedz mi na jakiej grupie moge takie informacje uzyskac?
Dostep do stron www mamy w firmie zablokowany.
Moge korzystac tylko z tego co jest dostepne z Outlook Expresu.


http://www.gieldasamochodowa.com/forum/forum.asp?g=&inf=15829.004

Oki
Wrocilem dzisiaj z urzedu komunikacji.
Autko ma juz blachy polskie i miekki dowod.
Kolejki duze ale sama obsluga nawet nawet.
<bZERO</bproblemow z zarejestrowaniem.

Podaje symulacje kosztow i papierow:
powiedzmy ze rachunek mamy na 500 euro.

I. Aby zarejestrowac czasowo auto w niemczech i przywiezc na kolkach pod dom
do Polski, potrzeba przy kupnie samochodu żądac brief i poswiadczenie
wymeldowania oraz badania TUV i AU i umowa badz faktura z komisu.
W niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu gdzie
ostatnio ten samochod byl zameldowany, ktore kosztuja 150 euro (w tym
ubezpieczenie 2 tyg)
(wydzialy komunikacji lokalne sa nawet w miasteczkach wielkosci 10 tys.
mieszkancow)

II. Jesli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badz
faktura z komisu poswiadczenie wymeldowania i strzala do domu.

1. pierwsze kroki urzad celny: (zaswiadczenie zaplacenia akcyzy)
a) wniosek
b) deklaracja
c) znaczki za 11 zl
d) potwierdzenie wplaty na konto akcyzy (sredni kurs NBP biezacego dnia w
ktorym skladamy wniosek razy kwota euro na fakturze razy wysokosc akzcyzy w
moim przypadku 0,65 (65%) 4,7463*500*0,65= 1542zl grosze pomijamy (no prosze
juz im nie zalezy na groszach:lol: )

2. drugi krok urzad skarbowy (zaswiadczenie o zwolnieniu pz podatku vat)
a) wniosek (deklaracja vat-24)
b) umowa oryginal plus ksero
c) wplata 150 zl (za wydanie zaswiadczenia )
d) oswiadczenie o zwolnieniu z podatku (ksero)
e) <bpotwierdzenie zaplaty akcyzy</b

3. badania techniczne 163 zł
a) 1 badanie techniczne

4. tłumaczenie z jezyka niemieckiego (70 zł)
a) briefu
b) wymeldowanie auta
c) umowa kupna badz faktura

5. ubezpieczenie OC polskie w moim przypadku Tryg 307 zl na rok

6. Wydzial komunikacji:
a) znaczki tablice i duperele 131zl

Za miesiac staly dowod 34 zl plus karta pojazdu polska<b500 zł</b

Łącznie wyszlo 2831 zł opłat w Polsce plus koszt pojazdu 2373 plus tablice
wywozowe 712 zł Łączna kwota 5916 plus paliwo do auta sprowadzanego

Troche tego sie nazbieralo, ale jesli przywieziemy w super stanie autko a
mozna takie spotkac za mala cene, to sie oplaca. i nie jakiegos rozbitka
tylko autko do jazdy.

pozdrawiam wszystkich i zycze powodzenia.

~-=:[Młody]:=- - 2004-05-12 08:58:05

Riven_


Źródło: topranking.pl/1606/akcyza,65,na,sprowadzane,auta,stala,i.php


Temat: Import auta z Niemiec
In article <cck1m9$gm@nemesis.news.tpi.pl, krzyss@NOSPAM_Xkrzyss.com
says...

Mimo to milo jest wiedziec ze jest jeszcze ktos mily kto mimo ze wie iz
juz BYŁO cos odpisze...
A tak sie jeszcze spytam jest gdzies opis co i jak krok po kroku ? moze
ktos juz zrobil poradnik na www "jak sprowadzic auto" :)


Napisze ci co zrobic na podstawie wlasnych doswiadczen.
Lista dokumentow obcojezycznych dotyczny Niemiec, w innych krajach moze
byc inna. Caly opis dotyczy auta nie rozbitego, na chodzie, ktore jest w
stanie samo przejechac do Polski i przejsc przeglad. Jak jest przy
rozbitkach czy autach na czesci nie wiem.

1. Szukanie i zakup auta.
Szukac mozna na rozne sposoby - internet, gazeta, komis. Jak juz
upatrzyles autko spisujesz umowe, potem niemiec wymeldowuje auto a ty
zalatwiasz tablice z czerwonym paskiem ktore kosztuja 150 euro oraz
miedzynarodowy dowod rejestracyjny (taka zielona ksiazeczka -
Internationaler Zulassungsschein). Najlepiej by bylo jakby niemiec pomogl
ci to pozalatwiac. Zeby dostac "czerwone" tablice auto _musi_ miec wazny
TUV, jesli jest inaczej pozostaje tylko laweta.
Z Niemiec powinienes wiec przywiezc przede wszystkim umowe
kupna/sprzedazy, Fahrzeugbrief, wymeldowanie oraz ten miedzynarodowy
dowod. Im wiecej dostaniesz od niemca papierow tym lepiej, mozesz wtedy
przesledzic historie auta itp, ale najwazniejsze sa te cztery.

Po przyjezdzie do kraju:

2. Przeglad Techniczny
Jesli auto jest sprawne warto zrobic to jako pierwsza rzecz, zwlaszcza ze
nie trwa to dlugo. Koszt to 160zl.

3. Urzad Celny (czas: 5 dni od daty zakupu na umowie)
Potrzebne dokumenty:
- wszystkie niemieckie
- przeglad
- formularz
- pokwitowanie z banku o dokonaniu wplaty akcyzy na konto Urzedu Celnego,
numer konta dadza ci w UC
Akcyza naliczana jest na podstawie kwoty na umowie, ale jak zwykle jest
haczyk. Jesli urzednik uzna cie za oszusta moze zlecic wycene auta ich
fachmanowi, a on sie nie bedzie pierdolil, wiec IMO nie warto przesadzac
z zanizaniem kwoty na umowie.
Wypelnienie formularza najlepiej jakiejs agencji celnej, kosztuje to
kilka zlotych, ale idziesz do urzedasow pewnien ze nic wiecej nie
potrzeba i ze nie pomyliles sie obliczajac akcyze.
Czekasz na zaswiadczenie.

4. Tlumacz przysiegly
Tlumaczenia tych czterech dokumentow niemieckich, koszt ponizej 100zl.

5. Urzad Skarbowy
Potrzebne dokumenty:
- wszystkie niemieckie + tlumaczenia
- wypelniony formularz
- pokwitowanie o uiszczeniu oplaty 150zl (u mnie bylo to w kasie Urzedu
Miasta)
- zaswiadczenie z UC o zaplacie akcyzy, ale to akurat zalezy od
urzednikow bo czasami wystarczy ten kwitek z banku, a w moim przypadku
nie zostawilem nic, tylko przynioslem je dopiero przy odbiorze zasw. z
US. Jak widac nie warto wiec czekac na UC tylko walic od razu co
skarbowki.
Czekasz na zaswiadczenie.

6. Wydzial Komunikacji
Potrzebne dokumenty:
- zaswiadczenia z UC i US
- wszystkie dokumenty niemieckie + tlumaczenia
- przeglad techniczny
- formularz
Oddajesz formularz i w zasoowasz zaplacic w kasie 500zl za karte pojazdu
oraz bodajze 130 za tablice. Wracasz do okienka i odbierasz dowod
rejestracyjny i tablice.
Z tym dowodem rejestracyjnym to jest smieszna sytuacja bo urzednik
najpierw wypisuje tymczasowy, po czym od razu wrzuca go do szuflady i
wypisuje staly :)

7. Ubezpiecznie
TEGO SAMEGO DNIA co rejestracja, wiec warto do WK isc z rana, wykupujemy
OC lub OC+AC jak kto woli.

KONIEC

PS. W kazdym urzedzie potrzebne sa dodatkowo kopie dokumentow. W
niektorych zrobia to sobie sami, w innych trzeba przyniesc wlasne.
PS2. Dodatkowo kazdy urzad skasuje cie na kilka PLN za znaczki skarbowe,
ale to naprawde sa juz drobne kwoty.

Jesli popelnilem gdzies blad (moglo sie tak zdarzyc, zwlaszcza ze
zalatwianie tych spraw to troche stresu i niezly mlyn) prosze o
poprawienie lub uzupelnienie.


Źródło: topranking.pl/1608/import,auta,z,niemiec.php




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.