koszt uniwersalnej klimatyzacji do auta

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: klimatyzacja
" />za nowy zestaw trzeba zapłacić sporo. Wszystko zależy od auta i rodzaju klimy.
przykładowo rok temu do golfa IV za nowy zestaw trzeba było zapłacić około 4600zł . co do firmy,podobnie jak z instalacjami gazowymi. czasami są to zestawy składane z podzespołów kilku producentów. ale nie orientuje się jaki byłby koszt nowej do306tki.
Teraz za sam montaż w firmie biorą około 1000-1500 zł brutto.
oczywiscie dostaje sie gwarancję. montażem klimy zajmuje sie kilka firm:

http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=montaz_kl
http://www.climateam.com.pl/index.php/cPath/47

ogólnie to jak z uniwersalnymi szybami elektrycznymi do wszystkich samochodów. Działać będzie, ale i tak dla mnie najlepsze jest oryginalne. Stara prawda mówi że jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=103145



Temat: Klimatyzacja
Wszystko się da Możesz gdzies wychytać kompletną klimę razem z elektroniką okablowaniem itp ale chyba nikt nie podejmie się podłączenia tego wszystkiego Są też uniwersalne klimy do aut i ci je firma zamontuje ale koszta to już wtedy
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=16016


Temat: Czy opłaca się montować szyberdach.
Mam w Vento fabryczny szyberdach.
Nie jest to taka zła rzecz. Najbardziej jest przydatny gdy auto stało na słońcu i chcesz go szybko ochłodzić. Zaraz po ruszeniu z miejsca gorace powietrze wyciąga. No i do 120km/h można jeszce wytrzymać.
Klimy to nie zastąpi. Mam porównanie bo żonka ma MK3 z klimą. Mimo że zwykła manualna to jednak to super sprawa. Nie montowałbym dachu. Fabryczny to nie wiem czy sie da, trzeba dziurę w dachu zrobić z odp. rantami, podsufitka inna, jakie to koszty by były, chyba bez sensu. A uniwersalny to już całkiem mi sie nie podoba, ale to moje zdanie.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=15393


Temat: Założenie klimy - co myślicie?
No i z rozbitka to moze byc klima z mikropeknieciami, ktorych nie zauwazycsz - bedzie uciekac, w najgorszym przypadku. Wypadek moze klimie bardzo zaszkodzic. W zasadzie chyba lepiej by bylo dostawic klime taka uniwersalna, czyli kompresor, chlodnice, cale oprzyrzadowanie i proste sterowanie. Z tego co wiem to koszt 5-6 tysiecy. Zaleta - nowa, dziala, na gwarancji. O przelozenieu klimatronika raczej bym nie myslal, bo to strasznie duzo zmian - a BMW to kaprysne auta jak im sie zaczyna grzebac w oryginalnych wiazkach. Zreszta w wiekszosci "komisowych" i "sprowadzanych" klima jest, tylko ze trzaba ja nabic. I tak sie nabija klienta, ktoremu klima ucieka po miesiacu. No chyba , ze jestes w stanie wszystko sam zrobic i potrafisz dlubac. Ja mam 2 lewe rece do mechaniki samochodowej, a w warsztacie to koszta by mi sie nie oplacili. I dlatego pozegnalem sie z pieknym e-23, ale bez klimy juz nie szlo wyzyc. Juz moze lepiej sobie jakies cacko z klima i malym przebiegiem sciagnac? E-32 teraz maja bardzo atrakcyjne ceny, zwlaszcza z duzymi silnikiami.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8345


Temat: Klima do auta zrobiona z peltierów czy to możliwe?
Witam

Moze na poczatek objasnie moj pomysł na zrobienie klimy na przykladzie Fiata seicento(to jedyne auto jakie posiadam bez klimy) .

1-Chlodzenie silnika polaczyc omijajac nagrzewnice
-Do nagrzewnicy podlaczyc blok wodny np.(http://photos03.alle...1/17/392511754)

2 Do bloku wodnego podlaczyc ogniwo peltiera (z tego co wiem to z 12V mozna miec 110W a z 24V 220W ale to nie sa pewne informacje, moze wypowie na ten temat osoba bardziej obeznana) wedlug mocy jaka moze udzwignac nasz pojazd dobieramy to ogniwo.(mozna zawsze zastosowac dwa bloki wodne i dwa ogniwa o malej mocy

3 Do polepszenia obiegu w nagrzewnicy polecam pompke do spryskiwacza (koszt nowej uniwersalnej w sklepie samochodowym to okolo 15zł na szrocie po cenie zlomu).

4 Pasowalo by dac jakies chlodzenie temu ogniwu, a najlepiej oddaje cieplo olej, jego plusem jest tez to ze nie przewodzi pradu. Proponuje wiec zakupic jakis zbiorniczek najlepiej na 5l (moze byc zbiornik plynu do spryskiwacza do poloneza byle dosc duzy bo wiecej ciepla odbierze (cena zlomu, moze byc metalowy a najlepiej miedziany) tu liczy sie inwencja tworcza. Wlac do niego olej , nie wiem czy moze byc stary i wlozyc do niego ogniwo z blokiem wodnym. Otrzymamy chlodzenie ogniwa bez pobierania pradu wiadomo ze zawsze mozna polaczyc ten olej z jakas stara nagrzewnica i umiejscowic ja wyzej(nie chcial bym sie tu bawic w dodatkowa pompke) zeby sam szybko oddawal cieplo. Czy to jest potrzebne ? To wyjdzie przy testach.

5 Znalesc na to miejsce i poprzyczepiac.

6 Mozna sobie jeszcze jakis wylacznik dorobic itd

Mysle ze jezeli ogniwo jest w stanie wystudzic "wode" ktora grzeje procesor to czemu nie byla by wstanie wystudzic samej "wody" (destylowana odpada, bo jezeli ja wlejemy do tych wezykow a tam zawsze troszke brudu jest to juz destylowana nie bedzie i mozemy miec przykra niespodzianke)

Czekam na pomysly inne zastosowania jakby cos to moj gg 6009412
Użytkownik Marco17 edytował ten post 03 lipiec 2008 - 21:32
Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=39365


Temat: [e60] Jakie koszty "włożenia" navi..?
" />Witam,
poniżej przedstawiam rozkodowany VIN mojego samochodu,
czy można ( a jeżeli tak to za ile ) uaktywnić w nim nawigację..?

W serwisie w UK oszacowali to na 1700 funtów... ;o(

Pozdrawiam.

Kod typu NC92
Typ 535D (EUR)
Typoszereg E E60 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy RL
Drzwi 4
Silnik M57X
Pojemność skokowa 3.00
Moc 200
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Tapicerka LEDER WALKNAPPA/SKIN/SCHWARZ (LDSW)
Data prod. 2005-01-27

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatyczna skrzynia biegów
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S2NPA M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA Obr. BMW ze st. le. M podw. spr. 135
S300A EMERGENCY WHEEL Koło dojazdowe
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S319A INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL Zintegrowana pilot uniwersalny
P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lusterko wewn. przyciemniane autom.
S435A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Fotel komfort z pamięcią
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SEAT HEATING FOR REAR SEATS Podgrzewanie fotela tylne
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S563A LIGHTS PACKAGE Pakiet oświetlenia
S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kierownica skórzana
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE Pakiet areodynamiczny M
S754A M REAR SPOILER M Spojler tylny
S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Ind. oszklenie przeciwsłon.
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Obicie podsufitki, antracyt
L812A ENGLAND VERSION Wersja krajowa Anglia / Irlandia
S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Brak obsługi krzyżowej
S880A ENGLISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. angielski
S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
S8SMA VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE Numer podwozia widoczny od zewnątrz
S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S442A CUPHOLDER Uchwyt na napoje
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH Wersja językowa, angielski
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61952




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.