kosmetyczka Kraków Rynek

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: Autosalon 2010
AUTOSALON 2010
XVI Targi Motoryzacyjne
10-11 kwietnia 2010

"AUTOSALON" jest największą i najstarszą imprezą targową prezentującą produkty i usługi branży motoryzacyjnej we wschodniej Polsce. W Targach wezmą udział czołowe firmy motoryzacyjne z województwa lubelskiego, a także firmy działające na polskim rynku motoryzacyjnym, lecz dotychczas nieobecne w naszym regionie. Na poprzednich Targach gościliśmy firmę PZM OZDG Kraków, która zaprezentowała po raz pierwszy na Lubelszczyźnie samochody marek: Alfa Romeo i Lancia.

Wzorem poprzednich edycji Targów największe premiery oraz najciekawsze stoiska zostaną nagrodzone Nagrodami i Wyróżnieniami Międzynarodowych Targów Lubelskich S.A. Tradycyjnie zostanie przeprowadzony i rozstrzygnięty głosami zwiedzających konkurs na "HIT AUTOSALONU".

Zakres tematyczny:
- samochody osobowe, terenowe, dostawcze i ciężarowe
- motocykle, skutery, quady
- chemia i kosmetyka samochodowa
- elektronika samochodowa
- ogumienie
- usługi motoryzacyjne
- ubezpieczenia, kredyty, leasing

Zwiedzający:
- osoby indywidualne, klienci i miłośnicy motoryzacji
- przedstawiciele firm

Imprezy towarzyszące:
- wystawa samochodów rajdowych
- wystawa motocykli wyścigowych
- wystawa motocykli i samochodów zabytkowych
- pokazy udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

Godziny otwarcia: 10-18
Źródło: automaniacs.fora.pl/a/a,11.html



Temat: Tajemnicza budowla na Pl. Wolności
Falco: niestety, ale nasz rynek po przebudowie z lat bodajże 70 stał się raczej parkingiem niż rynkiem w pełnym znaczeniu tego słowa. Ponadto w rynku nie ma barów, restauracji etc. które mogłyby "wyjść" z ogródkami piwnymi na zewnątrz. To co powstało jest próbą rozwiązania tej sytuacji w sposób partyzancki. Przyznaję, że na piwie tam byłem i wiem, że jest potrzeba istnienia "takiego czegoś", ale na litość nie w takim miejscu !!
Co do ożywienia rynku to tak jak Dado napisał pomysł jest, miejmy nadzieję, że miastu uda się pozyskać na jego realizację środki. Bystrzyca musi postawić na kulturę, turystykę, zabytki, na to, że jest miastem wyjątkowym pod względem architektonicznym na skalę Dolnego Śląska i nie tylko. Nasz region od zawsze był regionem o niskim uprzemysłowieniu i stawiano tu na rolnictwo i rzemiosło a następnie na turystykę. W tej ostatniej upatruję szans dla naszego miasta. Niestety w takim przypadku trzeba dbać o szczegóły, o to aby zapewnić turyście atrakcję na terenie gminy. Miasto winno być jej wizytówkom. Zauważalne jest w Bystrzycy, pomimo skrajnych ocen władz miejskich, że jednak się "coś" robi. Podczas tej kadencji zrobiono dużo fajnych rzeczy (do spełnienia obietnic wyborczych jest jednak bardzo daleko), które myślę, że wpływają pozytywnie na postrzeganie naszego miasta. Zauważalne jest również to, że temat rewitalizacji starówki stał się tematem - słowem kluczem, który ma otworzyć sezam pod nazwą piękny rynek i okolice. Rewitalizacja to kosmetyka, to fasady, dachy, bruk to co widzimy, co cieszy oko i co jest rzeczą ważną, ale nie najważniejszą. Mam nadzieję, że do miasta wrócą na stałe ekipy z Akademii Górniczo Hutniczej z Krakowa i ruszą pracę związane z zabezpieczaniem podziemi starówki, to jest priorytet, niestety ludzie takich rzeczy nie dostrzegają. Klimat ... o tak, ale co z klimatu kiedy mury się rozjeżdżają, tynki lecą, detale architektoniczne spadają na głowę, w klatkach uryna, okno każde inne, reklama na reklamie ...
Źródło: forum.bystrzyca.info.pl/viewtopic.php?t=2206


Temat: Jak to z wyszukiwarkami będzie?

Jeśli mam hotel o nazwie "zielona bazooka" i kiepsko wypozycjonowaną, ale konkretną domenę hotelzielonabazooka*pl - to czy na zapytanie "hotel zielona bazooka" Google ma obowiązek moją stronę dać na pierwszym miejscu - czy nie?
(obowiązek - wynikający z dominującej pozycji na rynku)

Google nie ma żadnego obowiązku. Może nawet bez podania przyczyny wywalić Twoją stronę z indeksu i nic nie jesteś w stanie na to poradzić.

Jako właściciel marki zielona bazooka - nie jestem zainteresowany, żeby wyszukiwarka mówiła klientowi(który szuka akurat mnie): sprawdź sobie najpierw inne hotele, może będziesz miał taniej/ lepiej. I myślę, że tego typu sprawy Google będzie przegrywało. A jeśli przegra kilka - będzie musiało zmienić algorytm - stąd pytanie: W jakim kierunku będą zmierzały wyszukiwarki?
Być może nie będzie mogło umieszczać linków sponsorowanych na frazy zastrzeżone jako nazwy handlowe itp., ale podejrzewam, że da się to jakoś obejść. Ostatnio była interesująca sprawa ze Skodą Yeti. Na pierwszym miejscu w wynikach (link sponsorowany) pojawiała się reklama innej marki z tekstem: "Nie szukaj Yeti bo go nie ma - lepiej zainteresuj się naszym autem." (cyt. z pamięci)

Zauważcie, że dotychczas właściciele stron pracują nad nimi i starają się żeby w google być jak najwyżej - godząc się na dyktat wyszukiwarki i godząc się że to wyszukiwarka ocenia wartość strony. A co jeśli właściciel ocenia ją inaczej i przedstawi tę sprawę przed sądem? Treść strony jest bardzo ważna, ale kto ma oceniać jej jakość?
Google jest prywatną firmą i nie ma obowiązku być obiektywna. Nikogo też nie zmusza do korzystania z jej usług. Ludzie korzystają bo chcą. Nie jest też monopolistą: jest co najmniej kilkadziesiąt wyszukiwarek. Po prostu G. jest wg większości społeczeństwa tą najlepszą.

Pytanie można rozszerzyć następnie na generyki. Czy jeśli klient wpisze "salon kosmetyczny" to na początku listy wyszukiwania mają się pojawiać konkretne salony czy strony typu , salonkosmetyczny i jakie rozszerzenia powinny być preferowane przez wyszukiwarkę? Tu już sytuacja jest bardziej skomplikowana.
Niektóre teorie mówią, że G. preferuje strony z tagami w nazwie domeny. Inni tego nie potwierdzają.
Tylko jaką domenę ma wyświelić G. na zapytanie "salon kosmetyczny" jako pierwszą?
salon-kosmetyczny.pl
salonkosmetyczny.pl
salon.kosmetyczny.pl
salon-kosmetyczny.com.pl
salonkosmetyczny.com.pl
salon.kosmetyczny.com.pl
salon-kosmetyczny.wroclaw.pl
salonkosmetyczny.prv.pl
salon.kosmetyczny.pisz.pl
salon-kosmetyczny.com
salonkosmetyczny.com
salon.kosmetyczny.net
salon-kosmetyczny.org
salonkosmetyczny.eu
salon.kosmetyczny.eu
salon-kosmetyczny.info.pl
salonkosmetyczny.krakow.pl
salon.kosmetyczny.biz
???


Pytania są z serii "Domena czy pozycjonowanie" ? i mogą mi pomóc w czasie dysput na Targach - więc - jeśli ktoś ma jakąś wiedzę/pomysł - proszę pisać.
Nawet najlepsza domena bez pozycjonowania ma tylko wartość potencjalną... którą można wykorzystać, albo i nie wykorzystać. Domeny generyczne mówią nam, że ich właściciel albo ma długą tradycję (zarejestrował dobry adres 10 lat temu i dlatego jest godny zaufania), albo ma na tyle dużo pieniędzy, że taki adres kupił niedawno za duże pieniądze i dlatego jest godny zaufania, bo inwestuje duże pieniądze w swój biznes a to oznacza, że poważnie do niego podchodzi.

Pozdrawiam!
Źródło: di.pl/index.php?showtopic=36829


Temat: Hinduski najazd na polskie usługi
Środa, 5 września 2007

Firmy z Indii mają zatrudnić w naszym kraju 4,7 tys. osób
Hinduski najazd na polskie usługi
Puls Biznesu 09:02


Opłacało się jechać do Indii. Najbardziej prezydentowi Wrocławia, który wyprzedził PAIIZ i teraz zbiera plony.

Gdy pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) wrócili z Indii, ówczesny prezes agencji Andrzej Kanthak przyznał, że żałuje, że ta podróż nie odbyła się wcześniej. Mówił o dziesięciu firmach poważnie zainteresowanych inwestycją w Polsce.

Pierwsza i najnowsza

Indie odwiedzali też przedstawiciele kilku polskich miast. Jednym z pierwszych był Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. Był w Indiach na początku 2006 r. Rezultat? Rok temu otwarcie centrum usług IT i księgowości na 500 osób ogłosił KPIT-Infosystems Central Europe. Była to pierwsza inwestycja usługowa indyjskiej firmy w Polsce. Potem do stolicy Dolnego Śląska weszło centrum GE Money i Genpact.

Teraz nadszedł czas na indyjską spółkę zależną amerykańskiego Cybernet - SlashSupport (CSS).
Właśnie rozpoczęliśmy rekrutację. Początkowo chcemy zatrudnić 50-60 osób, w ciągu trzech lat 500 - mówi Mani P. Sam, wiceprezes CSS Corporation ds. specjalnych projektów.

Polskie centrum IT i obsługi klienta to drugi taki projekt w Europie (po Irlandii). CSS już zaczął rekrutować pracowników. Wynajmuje 200 mkw. we Wrocławskim Parku Technologicznym.
Wrocław zaczyna obrastać usługowym planktonem. Zależy nam na dywersyfikacji firm usługowych, bo dzięki temu w momencie wycofania jednej spółki jej pracownicy znajdą pracę w innej - komentuje Paweł Panczyj, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Miasta informatyków

Poza Wrocławiem indyjska firma IT pojawiła się ostatnio w Gdańsku. Do Łodzi wszedł Infosys, który odkupił od firmy Philips trzy centra księgowe na świecie. Centrum IT otwiera w Krakowie HCL. Także w Krakowie wielkie plany ma Tata Consultancy Services, choć firma na razie ograniczyła się do otwarcia biura w stolicy. Przedstawiciele indyjskiej ambasady w Warszawie są przekonani, że fala inwestycji, która rozpoczęła się na dobre 2-3 lata temu, w najbliższym czasie będzie jeszcze większa.

Made in India

Indyjskie inwestycje to nie tylko branża IT i outsourcing, ale także produkcja. Miesiąc temu „PB” informował o planach Apollo Tyres, drugiego w Indiach producenta opon, który może zainwestować 800 mln zł w fabrykę w Polsce zatrudniającą 2,5 tys. osób. W maju inwestycję za 5 mld zł zapowiedział w fabryce w podwarszawskim Piasecznie Videocon. W Międzyrzeczu, w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej fabrykę tub laminowych dla przemysłów kosmetycznego i farmaceutycznego za 23 mln USD wybudował koncern Essel Propack z grupy Arista Tubes.

PAIIZ docenia indyjski potencjał i nie skończył na ubiegłorocznej wizycie w Indiach.
Misja była także w tym roku. To perspektywiczny kierunek. Indie to największy na świecie rynek usług. Jednak spółki z tego kraju chcą też zaistnieć w Europie, a Polska wydaje się bardzo dobrym rynkiem. Regularnie prowadzimy kilka projektów inwestycyjnych firm z Indii - mówi Wojciech Szelągowski, wiceprezes PAIIZ.

Puls Biznesu

http://media.wp.pl/kat,7022,wid,9178278,wiadomosc.html
Źródło: shamianalodz.fora.pl/a/a,528.html


Temat: Rewitalizacja miasta - Rynek Górny i reszta

Przedsiębiorcy z centrum miasta domagają się powstania nowych parkingów, bo obawiają się o przyszłość swoich firm
Właściciele sklepów i zakładów usługowych przy modernizowanym Rynku Górnym oraz sąsiednich ulicach alarmują, że mimo iż remont w tym rejonie trwa zaledwie kilka dni obroty w prowadzonych przez nich "punktach" spadły o 60 - 70 procent. - Jest tragicznie, narzekają wszyscy. Nie wiem, czy mamy teraz 30 procent tego, co było wcześniej. Liczyłam się z tym, że klientów ubędzie, ale nie zdawałam sobie sprawy, że tak drastycznie - stwierdza Jolanta Czajczyk, która wraz z mężem prowadzi sklep obuwniczy przy wielickim rynku.
To samo mówią pracownicy sklepu kosmetycznego ulokowanego przy południowej pierzei rynku oraz Krzysztof Galant, właściciel znajdującego się kilkanaście metrów dalej sklepu monopolowego. - Obroty już bardzo spadły, boję się myśleć, co będzie dalej. Ludzie nie mają gdzie zostawić samochodu, więc rezygnują z zakupów w centrum. To ogromny błąd, że przed tym remontem nie pomyślano o parkingach, teraz my tracimy przez to klientów - stwierdza Krzysztof Galant. Dodaje, że obecnie problem z parkowaniem mają nie tylko mieszkańcy, ale i dostawcy. - Teraz na ulicy Batorego jest ruch dwukierunkowy, co oznacza, że nie można tam już zostawić tam auta na poboczu jezdni. Likwidacja tych miejsc postojowych to jeden problem, a drugi to ten, że obecnie dostawcy muszą przywozić towar nocą, ponieważ jeśli w dzień chcieliby zatrzymać się przy ulicy Batorego, to zablokowaliby tam zupełnie ruch - opowiada pan Krzysztof.
Przy rynku oraz wiodących doń ulicach prywatną działalność prowadzi około 60 przedsiębiorców. Są oni rozgoryczeni, że gospodarze Wieliczki nie zadbali, by przed wielkim remontem powstały parkingi w centrum miasta, oraz - że inwestycję tę rozpoczęto właściwie bez konsultacji z mieszkańcami. - W sprawie tego remontu zorganizowano z nami jedno spotkanie. Było to jakieś cztery tygodnie temu. Mówiliśmy wtedy o konieczności wyznaczenia na czas remontu zastępczych parkingów. Obiecano nam, że coś w tej kwestii zostanie postanowione; termin kolejnego spotkania wyznaczono na dwa tygodnie później w sali Magistrat. Przyszliśmy i pocałowaliśmy klamkę... - opowiada Krzysztof Galant.
Informacje te potwierdza Piotr Czajczyk, prezes Wielickiej Izby Gospodarczej. - To pierwsze spotkanie było nieoficjalne. Następnego już nie było, nikt z urzędu nie przyszedł na nie - mówi szef WIG, która zrzesza ponad 70 przedsiębiorców. Podkreśla on, że właściciele sklepów i punktów usługowych nie negują konieczności modernizacji Rynku Górnego. - Nie byłoby żadnych pretensji, gdyby były parkingi. Chodzi o to, by kupcy mogli się utrzymać. Moim zdaniem ten remont jest - budowaniem domu od komina zamiast od fundamentów. Zamiast najpierw pomyśleć o parkingach, o tym, by przystosować do ruchu turystycznego szyb Regis - zaczęto od końca. Urzędnicy twierdzą, że po zakończeniu tej inwestycji rynek będzie salonem miasta. Uważam, że zamiast salonu będzie tu pustynia - nikt nie przyjdzie na rynek - mówi Piotr Czajczyk.
Przedsiębiorcy i właściciele kamienic przy rynku zwracają także uwagę, że plac ten miał w Wieliczce zawsze znaczenie użytkowe. - Tu zawsze były sklepy, ewentualnie urzędy. Tu rynek nigdy nie pełnił takiej funkcji jak w Krakowie. Tam są głównie kawiarnie i banki, a sklepów zdecydowanie mniej. Natomiast rynek w Wieliczce to miejsce handlowe, tego zmienić się nie da - uważa Krzysztof Galant.
Jolanta Czajczyk stwierdza, że nie jest problemem otwarcie w miejscu obecnych sklepów - licznych kawiarni. - Tylko, kto do nich przyjdzie? My możemy się przekwalifikować, ale jaki to ma sens? Kawiarnie, które powstają w Wieliczce bardzo szybko upadają, bo nie klientów - zaznacza pani Jolanta.
źródło: http://www.dziennikpolski...028842cb.0.html

Tak sobie czytam i zastanawiam mnie: kto i w jaki sposób mógłby dogodzić wielickim kupcom. Galeria – nie, Bednarka – nie, Rynek – nie... Co kolejnego oprotestują?

Trzeba chyba zorganizować ogólnonarodową ściepę dla podratowania ich funduszy.
Źródło: wieliczka24.info/viewtopic.php?t=1693




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.