kopci i stracił moc JTD

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: brak mocy i Chmura dymu
brak mocy i Chmura dymu
  Witam,

mam taki problem iż wydaje mi się że autko straciło trochę mocy w dodatku kopci z rury wydechowej a jak otworzę maskę i depnę pedał gazu do 4 tys. obrotów to widać jak dym(spaliny) uciekają z pod silnika.
Ktoś wie może jaka jest tego przyczyna albo miał ten sam problem??

silnik: 1,9 JTD

z góry dzięki.
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=28602



Temat: Dziwnie głośny silnik Jtd
Dziwnie głośny silnik Jtd
  Witam,

Mam następujący problem. Od niedawna zauważyłem że silnik wydaje z siebie dosyc głośny i taki "twardy" klekot(zwłaszcza na niskich obrotach) - czego wcześniej nie robił. Czasem przy przyspieszaniu czuc delikatne drgania. I oprócz tego wydaje mi się że stracił przez to na mocy. Nie kopci, nie krztusi się, nie szarpie itp.)
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=17958


Temat: [156] dziwne zachowanie podczas jazdy
[156] dziwne zachowanie podczas jazdy
  Witam
Dzisaj jechałem do pracy i w pewnym momencie Alfka straciła moc i zaczeła kopcic czarnym dymem. Jak zwolniłem gaz nie kopciła jak dodałem kopciła. Dodam że silnik był rozgrzany już po dobrych 50 km. Trwało to z 10-15 sekund. Potem wszystko wróciło do normy.

To było takie uczucie jak by turbina przestała działać.

p.s Moja Alfka to 156 2.4 JTD
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=8038


Temat: Problem z Fiatem Croma
Dzien dobry,

chcialbym prosic kogos o pomoc - bo nie wiem juz co mam robic.

W sierpniu 2007 nabylem w carserwisie samochod Fiat Croma z silnikiiem 1,9 JTD 150 KM.
Auto uzytkuje od nowosci - przejechalem nim juz 18 500 km.

5 dni temu, jadac do pracy, pokazal sie komunikat ze jest niskie cisnienie oleju i trzeba dolac - oczywiscie wszystko sprawdzilem i dolalem litr oleju Selenia - bo na takim jezdze.

Dzien pozniej auto podczas podrozy zaczelo z tylu kopcic (z rury wydechowej zaczal wydobywac sie gesty, cuchnacy dym) i stracilo moc. Cudem dojechalem do przystanku i zadzwonilem po pomoc. Wzieli go na lawete, zawiezli do Carserwisu i.... powiedzieli ze zatarla sie turbina - a przyczyna jest brak oleju w silniku.

Ekspertyza ktora rzekomo przeprowadzili potwierdzila ze mimo ze auto jest na gwarancji - winny jest uzytkownik (czyli ja), zadna gwarancja mi nie przysluguje i musze poniesc koszty naprawy (ok. 8 500 PLN).

Nie wiem juz co mam robic, zwlaszcza ze kwota jest dla mnie ogromna
Czy ktos mial podobna sytuacje ? czy ktos ma jakis pomysl jak mi pomoc, do kogo sie zglosic ?

Czy normalne jest ze samochod pali tyle oleju ??!! Przez te cholerne 18 500 km wlalem juz w niego ponad 5 litow oleju ! To jest jakies chore !! Fiat mowi ze powinno sie uzupelniac co 1000 km - a przeciez to jest jakis idiotyzm chyba...

Drugie moje pytanie - co ma turbina do oleju ? turbina jest chlodzona powietrzem a nie olejem. Gdyby wiec zabraklo oleju - to powinien zatrzec sie silnik a nie turbina. Jesli jestem w bledzie - prosze, wyprowadzcie mnie z niego..... podejrzewam ze fiat mnie oszukuje - a nie jestem az takim znawca motoryzacji zeby z nimi samemu walczyc
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=8310


Temat: Układ doładowujący - odświeżanie
Układ doładowujący - odświeżanie
  Witam,

Przed napisaniem tego tematu przez 2 dni dużo czytałem na te tematy także źle ze mną nie jest, a pomocy i tak potrzebuje.


Chce teraz zająć Cię układem doładowującym tj wszystkie węże od wejścia, przez Turbo, IC, aż do kolektora ssącego (jeśli dobrze napisałem drogę).
Ogólnie auto ostatnio zaczeło czasem nawet bardzo kopcić i straciło troche mocy... okazało się że popękał mi wąż który idzie od Intercolera do silnika (kolektora ssącego <-- chyba tak się to poprawnie nazywa) więc muszę go wymienić... martwiło mnie tylko to że na pęknięciach widziałem rozbrysk oleju... przeczyściłem i już olej się nie zbiera ale i tak mnie to zmartwiło.

Chce się upewnić i dokładniej dowiedzieć jak leci układ doładowujący w moim aucie? wejściowa rurka ---> filtr powietrza ----> Turbo ---> IC ---> kolektor ssący ?


Co proponujecie sprawdzić? i jakie dokładnie części polecacie? Napewno muszę wymienić popękaną rure lecz gdy byłem w hurtowni kazali podać jakiś numer tej rury niestety nie mam możłiwości wyjęcia jej bo akurat rozpadalo się strasznie... a miejsca zamkniętego nie posiadam.


Rura idąca z IC do Turbo jest tak jakby spoconna olejem... ale przeczytałem dużo postów że takowa może być bo zawsze zbiera się w niej olej...

Co jeszcze polecacie odrazu porobić bo chce odświeżyć cały układ?
Przeczyszczenie przepustnicy czy czegoś takiego przy zaworze ssącym? zaślepenie EGR? (jak tak to gdzie znajdę takową zaślepke do mojego auta)

Dodam jeszcze, że miesiąc temu robiłem cały układ chłodniczy (wymiana chłodnicy, termostatu, płynu, pompy wody + sprawdzenie szczelności) i wtedy też zrobili mi diagnostykę dokładną i powiedizeli żę Turbo mam zdrowe ale podobno daje o 0.5 bara więcej
Podaję wydruki z AXAMINERplus jakie dostałem:

Obroty silnika 799 RPM
Ilość gazolu 5.45 mg/wtrysk.
Poczat.wtrysk.glownego 1531.55 Stopn./Kata
Poczat.wtrysku pilotowan. 8.37 Stopn./Kata
Otwarcie zaworu EGR 1 %
Temperatura wody 76.40 Stopn.Celsi.
Napiecie akumulatora 14.30 Wolt

Bledy też były dwa:
Sygnal sprzegla
Cisnienie doladowania

oczywiście skasowane



Dziękuje za każde propozycje i pomysły.

Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 04/2000

Pozdrawiam
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=21865




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.