KOLTEC TPS sygnał za niski

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: Instalacja Koltec/Necam EGI
Witam Szanowne grono użytkowników instalacji Koltec-necam.Posiadam sam.Volvo 850 z instalacją Koltec-Necam Mega i jestem po lekturze 46 stron.Dzięki Waszym poradom doprowadziłem moją instalację do stanu w miarę poprawnej pracy.Zregenerowałem parownik oraz rozdzielacz.Ale mam jeszcze dwa problemy i bylbym bardzo wdzięczny za ewentualną pomoc w ich rozwiazaniu.Oto one:1)cały czas na wolnych obrotach pali się czerwona kontrolka na przełączniku,a po zczytaniu błędów jest kod 22 tj.niski sygnał TPS.2) nierówne obroty silnika(falujące ) a po puszczeniu nogi z gazu spadają do ok.300-400 i dopiero rosną do ok.800.i tu mam pytania:jak wzmocnić sygnał TPS i co może być przychyną nierównych obrotów silnika.Jednocześnie nadmieniam iż silnik krokowy jest sprawny, a tłoczek w rdzeniu chodzi lekko.I jeszcze jedno, od momentu zakupu sam.mam tzw.dziurę gazową (przy ostrym wciśnięciu pedału gazu).Czy jest to normale w tego typu instalacjach i ewentualnie co może być tego przyczyną.Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam.Adam

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12470



Temat: Instalacja Koltec/Necam EGI
Czesc koltekowcy
Jestem tu nowy ale troche zorientowany w temacie naszych zapalniczek: :)
Dlatego zdecydowałem podzielic się swoimi doświadczeniami.Posiadam
Seata ibize gti w nim instalacje kolteca zalozona fabrycznie i oparta na
reduktorze VG-392 [jedyny do którego nie ma na rynku zestawow
regeneracyjnych ] to troche bol nowy kosztuje od 1200 do 1500zl ;)
Teraz troche teorii .Mozliwe awarie i ich objawy.Podstawowa i najdrozsza
Spadek cisnienia gazu.Objawy to nie wchodzenie silnika na wysokie obroty i automatyczne przejscie na benzyne oraz spadek wolnych obrotow Im mniejsze cisnienie tym mniejsze obroty
do których auto dochodzi na gazie(u mnie doszlo do tego ze nie jechal powyżej
3500)Cisnienie można sprawdzic za pomoca specjalnego koltekowego miernika
Mierzy się dwustopniowo najpierw miedzi reduktorem i dystrybutorem pozniej
Miedzy dystrybutorem a wtryskami.W dystrybutorze jest gniazdo zaslepione nakrętka do którego wkreca się krociec i podpina waz miernika ,obwod zamyka się przy wtryskach.W instalkach kolteca cisnienie na tym odcinku powinno wynosic 960 barow +-10 barow (u mnie wynosilo 200 barow :D ).jesli
cisnienie spadnie do 500 to 99% reduktor do wymiany.Jest możliwość regulacji cisnienia
przy reduktorze specjalna srubka na obudowie.I to jedyna regulacja jaka można wykonac w koltecu.Reszta w rekach komputera.Niestety nie mamy wpływu na soft w kompie sluzy tylko do diagnostyki.Jesli jest jakis problem z kompem można go jedynie zresetowac pozniej sam automatycznie dobiera sobie odpowiednie wartości do pracy układu.Czasami to pomaga.Resetowac można poprzez gniazdo diagnostyczne lub metoda domowa tzn zdjąć klemy i odciac go od pradu na pare minut.Kazda instalacja i soft kompa jest dobierany do określonej marki i rodzaju silnika.Nic w nim już nie poprawisz.Jest możliwość diagnostyki bez specjalnego sprzętu.Tu tekst zapożyczony :D
Z tego co zauważyłem niewielu mechaników zna tą metodę, pewnie dlatego, że instalacje Koltec'a nie są w Polsce praktycznie montowane. Po prostu są drogie i dedykowane. Metoda którą opiszę poniżej zaoszczędzi Ci czasu... a czas to pieniądz.
Przełącznik gaz/benzyna znajduje się z reguły obok skrzyni biegów. Wyjmij go delikatnie podważając z jednej strony. Do przełącznika dochodzą trzy przewody. Oprócz tego jest jeden szary przewód, nie podłączony do niczego. Właśnie tego szukamy. Połącz ten przewód do masy samochodu (do karoserii). Ważne, żeby połączenie było "pewne". Następnie przekręć kluczyk w stacyjce tak, aby zapaliły się wszystkie kontrolki. Ale nie uruchamiaj silnika.
Obserwuj przełącznik, powinien dawać znaki życia w postaci migotania.
Przykład nr1: 4 x błysk, chwila przerwy oraz 5 x błysk oznacza kod 45.
Przykład nr 2: 1x błysk, chwila przerwy oraz 2 x błysk oznacza kod 12.
Każdy kod podawany jest trzy razy. Potem następuje pokazanie następnego kodu (tu również 3 powtórzenia).
Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS - sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
kod 43 Parownik/reduktor nie działa
kod 45 Mieszanka gazu za bogata
UWAGA: Kod 12 jest prawidłowy, ponieważ silnik jest wyłączony. Występuje tylko w instalacjach montowanych do 1995 roku.
Może jeszcze wystąpić ciągłe miganie przełącznika. Oznacza to wyczerpanie się gazu i przełączenie na benzynę. Jeśli zbiornik jest pełny, może to oznaczać zbyt ubogą mieszankę lub problemy z doprowadzeniem wystarczającej ilości gazu (np uszkodzenie przewodu).
W nastepnym odcinku dystrybutor i jego awarie.Narka.wybaczcie bledy pisalem w pospiechu i nie mam czasu na poprawe :D

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12470




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.