kołobrzeg-ślązak

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: Zestawienia krajowych pociągów pospiesznych w RJ 2008/2009
83502 Kołobrzeg - Rzeszów/Kraków Płaszów (16/17 sierpień)
EU07-??? -- B(cały dla kolonii, kier. poc. na stacji Piła Gł. pozwolił wejść pasażerom do tego pociągu, grupa się nie zgłosiła)-B(cały dla kolonii)-B(c.d.k)-B-A / B-B-B(c.d.k)-B(c.d.k.)-Bc(niebieska)-Bc-WLAB

37100 Przemyśl - Zielona Góra/Zgorzelec
EP07-1009 -- A-B-B / B-B "Pożal się Boże..."

43100 Katowice - Przemyśl/Zagórz
EU07-??? -- A-B(cały dla koloni, kier. poc. na stacji Łańcut pozwolił wejść pasażerom do tego wagonu, grupa się nie zgłosiła)-B(połowa dla koloni, to samo co w poprzednim wagonie) / B-A-Bh "Witamy w PKP InterCity..."

Wracałem z rodziną znad morza. W 83502 była masakra, szturmowanie drzwi i wagonów, wrzaski i krzyki, kłótnie
i przekleństwa. W Kołobrzegu ludzie stali na korytarzach, sytuacja poprawiła się za Piłą, lecz od Bydgoszczy...
Czekając na dworcu w Rzeszowie, przyjechał Budyń ze składem, nie mogłem uwierzyć, że to Ślązak. O bieszczadach nie wspominam, bo płakać mi sie chce... Za niedługo wsadzę filmik na YT, z wyglądem na korytarz w Bieszczadach.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6965



Temat: Wieje... czyli opóźnienia 19 stycznia 2007r.

No i sie zaczeło - burza, grad, straz pozarna, autoalarmy itp.

Nawałnica w Krakowie zaczęła się tuz po północy. Widziałem ulewę bo akurat wyszedłem z pubu zadzwonić do znajomych. Natomiast po 2. w nocy już wszystko było w jak najlepszym porządku. Komunikacja miejska funkcjonuje w jak najlepszym porządku.

Sytuacja na dworcu głównym w Krakowie dziś tuz przed 14tą.

Dwa pociągi: Przemyślanin ze Świnoujścia oraz nocna teelka z tego samego miasta miały opóźnienia nieograniczone...
Rekord spóźnienia należał do pociągu Ustronie z Kołobrzegu - 300 minut.
Ponadto Wielkopolanin z Poznania miał 220 min, Żeromski z Warszawy do Zakopanego - 120 min, Ślązak z Zielonej Góry - 70 min, Chełmoński z Kijowa - 40 min. Kaszub odjechał +15 min bo czekał na opóźnionego Cegielskiego z Przemyśla.
W regionalnej komunikacji kolejowej opóźnień praktycznie nie było.


Pozdrawiam!!
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2789


Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Reds to są pomysły kolegi @kolejarz85 ja tylko zrobiłem z tym porządek, bo aż oczy bolały od czytania pierwszego postu w tym temacie.

No to jedziemy:

1) Jak już wiemy, PKP planuje Merkurego skrócić tylko do relacji Poznań-Katowice. Dla mnie najmądrzejszym rozwiązaniem byłoby puszczenie go w relacji Szczecin-Kraków tudzież Poznań-Kraków.

2) Nie wiem, nie moja działka.

3) Przemyślanin z tego co wiem, zawsze jeździł przez Częstochowe. Można by na próbę przywrócić go na starą trasę.

4) Nie moja inwencja jak już pisałem.

5) Wystarczy zmienić nazwę.

6) Tak.

7) Nocny Katowice-Kołobrzeg nie ma prawa nie jeździć swoją "naturalną" trasą.

8) Jaka była w nim frekwencja?

9) Coś ala Ślązak? Nie chodzi o zapewnienie dojazdu z Bytomia do Gliwic ale z Bytomia na Kraków i dalej na Przemyśl. Jeden pociąg tą trasą to nie dużo a zyska na tym również Chorzów. Zabrzanie również mogą pojechać pociągiem osobowym, autobsem/tramwajem do Katowic.


Rok wcześniej był jeszcze Kraków/Katowice - Świnoujście trasą kluczborską.

Owszem. Ale zastąpił go Merkury w relacji Katowice-Szczecin, który tak jak mówie powienien kursować do Krakowa.

Pozdrawiam!
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680


Temat: [Prasa] PKP dymem truje pasażerów
Międzynarodowe wymagania odnośnie wagonów sypialnych są takie, że muszą one mieć własne, niezależne źródło ogrzewania. Powód - wagonom takim zdarza się długo stać na stacjach pośrednich, gdy są one przełączane z jednego pociągu do innego (bywa, że taki postój trwa nawet kilka-kilkanaście godzin - np. wagon z Kijowa do Pragi stał przez pół dnia na KG - do Krakowa Ślązakiem, dalej Silesią; nie wiem, ile ten wagon spędzał jeszcze w Przemyślu). Latem pal to licho, ale zimą ogrzewanie jest niezbędne.
Podobnie zresztą jest z wagonami na trasach krajowych. Fajnie przejechać się sypialnym np. z Warszawy do Szklarskiej Poręby. Fajnie też przejechać się z powrotem. I fajnie, by już na stacji początkowej w wagonie było ciepło. Tylko - skąd to ciepło wziąć?
Oczywiście najlepszą metodą wydaje się ogrzewanie elektryczne. Pytanie tylko, skąd wziąć tą energię. Brak nam odpowiedniej infrastruktury właśnie w takich miejscach, jak tory postojowe. Na największych postojówkach - Olszynka, Kraków, Gdynia etc. - nie powinno to chyba stanowić większego problemu. Ale co z szeregiem małych stacji - takich, jak właśnie Szklarska, ale też Wisła, Krynica, Kołobrzeg, Świnoujście, Hel?
Jakimś wyjściem mogłoby być podłączanie do takich wagonów jakiegoś elektrowozu, by grzał tak, jak w czasie jazdy. Tylko - po pierwsze - czy mamy dość lokomotyw, by "marnować" je na stanie z pojedynczymi wagonami? I - po drugie - większość postojówek jest niezelektryfikowana. Więc gdzie trzymać takie wagony?

Odnośnie meritum - trudno powiedzieć, skąd ten dym. Ale wydaje mi się, że w czasie jazdy wszystkie wagony są ogrzewane przez lokomotywę, a nie własne systemy.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5255


Temat: Fotorelacja - renowacja magistrali nadodrzańskiej
studiując nowy RJ można śmiało powiedzieć że nasza "Nadodrzanka" zyskała. Widnieją na stronie "db" fajne połączenia (wymienię chronologicznie od najwcześniejszego porannego pociągu do wieczornego połączenia -> od stacji Wrocław):

5:50 Rzepin
6:50 Głogów
9:50 Kamień Pomorski (-> osobówka mająca 446 km do przejechania)
11:50 Głogów
12:50 Głogów
13:50 Szczecin Gł.
14:50 Głogów
15:50 Kostrzyn
16:50 Rudna Gwizdanów
17:50 Rzepin
18:36 Zielona Góra ("Ślązak")
19:50 Głogów
22:41 Świnoujście ("Bielik" -> sezonowy)

Oczywiście niewszystkie będą kursować codziennie, ale i tak jestem od wrażeniem

Ciekawostką jest to że osobówka do Kamienia będzie najdłuższą relacją "w swojej klasie" wyjeżdżającą z Wrocka, nawet osobówka Wrocław - Kołobrzeg się chowa (432 km )

Co do czasu przejazdu na odcinku Wrocław - Głogów w nowym RJ:
osobówka: 2 h 9 minut (aktualnie 2 h 32 minut)
pośpiech: 2 h 7 minut (aktualnie 2 h 26 minut)

Głogów - Wrocław:
osobówka: 2 h 18 minut (aktualnie 2 h 29 minut)
pośpiech: 2 h 9 minut (aktualnie 2 h 28 minut)

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 01:19 ]
...a co do połączenia Poznań - Głogów... Wykrakałem, zostało zdegradowane do zwykłego osobowego ("Rusałka" 14 stacją była Zielona Góra, a w tym nowym 7635 ZG jest 24 stacją),
więc przybywajcie poznańskie kibelki
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4291


Temat: Lokomotywy - obiegi
13.05.2007 (niedziela)Katowice- Zawodzie:
1. TLK 83702 Kołobrzeg-Kraków - do Katowic ciągnięty przez EU07-516( w malowaniu Cargo) spóźniony o ok 30 min. ( chyba jak zwykle) ; Z Katowic do Krakowa ciągnęła już EU07-310.
2. EU07-244 z Kormoranem do Olsztyna spóźniony o 15 min. W relacji odwrotnej opóźnienie większe niz 30 min.
3. Śnieżka do Wrocławia EU07-527 do Krakowa EU07-469.
4. Sztygar do Lublina ET22-891.
5. Ślązak do Z. Góry ET22-891.
6. Ex Wisła Do Wisły EP09-044.
7. Ex Beskidy do Warszawy EP09-020.

Pozdrawiam.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=635


Temat: Lokomotywy - obiegi

Dziś na bocznicy w Kołobrzegu poraz pierwszy zameldowała się "budyniowa" EP07 - PR Wrocław. Na moje oko przyprowadziła pociąg z Katowic do Kołobrzegu, i pewnie tym samym będzie wracać.

Czy możesz napisać numer tej EP07 ??

Zaobserwowane dzisiaj w Katowicach
P 45110 "Hutnik" - EU07-364
P 43100 "Bieszczady" - EU07-217
P 63100 "Roztocze" - EP07-1027 z PR Wrocław
P 73100 "Ślązak" - EP07-1064 z PR Gdynia
P 82106 "Hetman" - EP07-1047 z PR Gdynia
P 24101 "Sztygar" - ET22-320
P 45102 "Sztoczniowiec" - EP07-1026 z PR Gdynia

Ktoś się może orientuje co robiły gdyńskie "budynie" na "Ślązaku" i "Hetmanie" ??
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=635


Temat: Lokomotywy - obiegi
Zaobserwowane dzisiaj tj 08.01.2009 w Gliwicach

63100 "Roztocze" do Przemyśla Głównego i Zamościa - EP07-1028
38103 "Krakowianka" do Kołobrzegu - EU07-123 (info od Gury)
7310 "Wielkopolanin" do Przemyśla Głównego - EU07-108
38109 "Słowiniec" do Słupska - EP07-1069
73100 "Ślązak" do Przemyśla Głównego - ET22-012
83106 "Hetman" do Rzeszowa i Zamościa - EP07-1023
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=635


Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
Wro - Kat - Krak:

2:28 - 5:48 - 7:22 Przemyślanin ze Szczecina (Świnoujścia w lato) do Przem
7:15 - 8:55 Bieszczady z Gliwic do Przemyśla, w lato i zima do Zagórza
4:33 - 7:35 - 9:05 TLK ze Świnoujścia
6:16 - 9:15 - 10:55 Roztocze z Wro do Przem i Zam
7:15 - Opole 8:25 Bolko - nie jedzie przez Kat
8:00 - 10:32 - 11:55 TLK Wielkopolanin z Poznania, okresowo do Zakopca
9:15 - 12:15 - 13:55 Ślązak z ZG do Przem
9:35 - Opole 10:45 Kormoran, nie jedzie przez Kat
10:15 - 13:15 - 14:55 z Gorzowa
11:15 - 14:25 Wiking ze Szczecina do BB
15:25 w CKMK Cegielski z Poz do Przem, kursuje trasa taka jak obecnie
12:15 - 15:15 - 16:55 Hetman z Poznania do Zamościa
13:15 - 16:15 - 17:55 Światowid ze Szczecina do Przem
14:15 - 17:15 - 18:55 Pogórze ze Zgorzelca
15:15 - 18:25 - 20:05 Galicja ze Szczecina
15:25 - 17:57 - 19:17 EC Wawel z Hamburga
16:35 - Opole 17:45 Oleńka do Waw
17:15 - 20:15 - 21:55 Krakowianka z Kołobrzegu
18:00 - 20:48 - 22:17 TLK Barbakan ze Szczecina (Świnoujścia)
18:15 - Opole 19:25 Szyndzielnia do BB
19:00 - | - 22:47 Chełmoński do Kijowa
20:15 - 23:10 Gwarek ze Słupska
22:15 - 01:15 - 2:55 Śnieżka w sezonie JG - Przemyśl + grupa do Zakopca, a poza sezonem w 5/6 Wro - Przem
22:30 - Opole 23:40 Podhalanin w sezonie do Zakopca przez BB
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2273


Temat: V Oficjalny Zlot - Uniejów 16-17.08.2008r
powiem tak - musi byc piwo, grill i xenon nie sadze zeby moja gwiazdka do tego czasu byla juz w 100% jezdna ale pojawie sie chociazby dla samego klimatu! pomysl Kolobrzegu jest bardzo dobry - w okresie letnim mysle ze nie trzeba nikogo namiawiac na wyjazd nad morze, mozna polaczyc przyjemne z pozytecznym. Jezeli chlopaki maja takie mozliwosci o jakich mowia to mysle ze warto zainwestowac w te tiktaki wiem ze dla slazakow to daleko... nic nie stoi na przeszkodzie zeby to byla kolejna duza impreza tak samo jak i inne organizowane na dolnym slasku - popatrzcie na mapke ilu uzytkownikow jest z jakich rejonow PL... mowie tu o aktywnych driverach. Co by nie bylo gdyby trzeba bylo pomoc w organizacji - naglosnieniu imprezy w ZS, ZK, FG sluze pomoca
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=4203


Temat: Zestawienia krajowych pociągów pospiesznych w RJ 2008/2009
"Ślązak" do Zgorzelca to już tylko dwa wagony 2 kl. Vivat PKP IC. A "Krakowianka" jeszcze krótsza o jeden wagon 2 kl. Może by tak wysłać kilka osób z Grójeckiej w podróż z Krakowa do Kołobrzeg takim składem? Panie Pawle reflektuje pan ?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6965


Temat: Pekapowskie naj


Będzie niebawem Wrocław- Kamień Pom. i Wegliniec- Przemyśl.


Będzie także Kołobrzeg - Wrocław Gł. Rozumiem, że Węgliniec-Przemyśl to Ślązak w taryfie osobowej, podobnie jak Albatros.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6442


Temat: Lokomotywy - obiegi
01.02.2009
Kraków Główny
EP08-011 - "Morskie Oko'" -> W-wa Wschodnia.
EU07-336 - "Morskie Oko" z Krynicy
EP07-395 - "Małopolska" -> Przemyśl.
EP09-020 - "Małopolska"/"Józef Bem".
EP09-031 - "Tatry" -> W-wa Wsch.

Warszawa Wschodnia
EP07-1043 - "Oleńka" z Kłodzka Gł./Opola Gł. -> W-wa Wsch.
EU07-141 - "Neptun" z Gdyni.

02.02.2009
Warszawa Wschodnia/Centralna.
EP09-001 - "Lajkonik"/"Kaszub"
EP09-006 - "Rejtan" -> Wrocław.
EP09-012 - "Beskidy" -> Bielsko-Biała.
EP09-019 - "Fredro" z Wrocławia.
EP09-020 - "BWE" nr 46
EP09-023 - "Praha" -> Praga.
EP09-024 - "Lech" z Poznania.
EP09-031 - "Kościuszko" -> Kraków Gł.
EP09-037 - "Pilsko" z Bielska-Białej.
EP09-038 - "Górnik" z Wrocławia.
EP09-044 - "Mickiewicz" -> Krakowa.
EP09-046 - "Krakus" z Krakowa.

EP08-001 - "Augustyn Kordecki" z Gliwic
EP08-006 - "Lubuszanin" z Zielonej Góry.
EP08-013 - "Kiliński" z Poznania.

EU07-222 - "Neptun" -> Gdynia Gł.
EU07-223 - "Kaszub" z Gdyni.
EP07-243 - "Kujawy" z Bydgoszczy
EU07-316 - "Pobrzeże" -> Kołobrzeg.
EU07-342 - "Kmicic" z Częstochowy.
EP07-362 - Odstawiona na stacji Warszawa Wschodnia.
EU07-488 - "Konopnicka" z Ełku.
EU07-498 - "Augustyn Kordecki" -> Białystok.
EP07-1036 - "Karkonosze" z Jeleniej Góry.
EP07-1043 - "Sudety" -> Jelenia Góra/Zgorzelec

Kraków Główny.
EP07-1030 - "Ślążak" -> Przemyśl
EP07-434+EP07-10x5 - "Roztocze" z Wrocławia (+180 min.)
EP07-1004 - "Roztocze" -> Przemyśl/Zamość.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=635


Temat: Opóźnienia pociągów spółki PKP Intercity
No to i ja dołożę kilka informacji z dnia dzisiejszego, Narew w Katowicach +90, Ślązak w Katowicach +30, TLK 83702 z Kołobrzegu w Katowicach + 45 (wg zapowiedzi) . Ostatnio opóźnienia to taki standard i można się dziwić jak coś jedzie punktualnie ...

Pozdrawiam
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5393


Temat: Pół piętrowy, pół normalny? Ślązak oczywiście
3 maja 2008 r. sezonowy pospieszny "Delfin" z Poznania do Kołobrzegu jechał z wagonami piętrowymi oraz jedną jedynką. "Ślązak" 3 maja w kierunku Pzemyśla jechał z wagonami piętrowymi oraz jedynkami.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5719


Temat: Narodowość śląska.
" />
">Ale tam nie ma żadnej świadomości regionalnej, żadnego regionalnego języka, więc czego mozna uczyć ? Germańskiej historii ?

Pomorze Zachodnie ma długą i piękną historię począwszy od biskupstwa w Kołobrzegu i przy tym nie zapominając o wszystkich książetach pomorskich. Ja jako turysta mogę się dowiedzieć to i owo bo z książek z historii szkoły podstawej lub średniej nie zawiele się dowiesz w czasach obecnych.
Taaaa a książęta pomorscy zwąchali sie z marchią brandenburską i zniemczyli się występując przeciw swoim słowiańskim ziomkom. Zaiste szczytny przykład dla każdego Polaka.

">Kaszuby - Gdańsk

A co ma Gdańsk do Kaszub?? Kaszuby a dawne Prusy Królewskie (lub Pomorze Gdańskie jak kto woli) to dwie odmienne krainy. Tylko to że geograficznie i administracyjnie są w tym samym rejonie nie sprawia że będzie się kochalo Kaszubów w Gdańsku.

1. To jest bardzo dobry przykład w którym to widać białe plamy naszej nauki historii. Obecnie te ziemie należą do Polski kiedyś nie. Nie może być luka z okresu kilkuset lat i tylko pisząc że taki fakt miał miejsce.
U nas w Chorzowie postawili w centrum miasta pomnik Redena, niemca który był inicjatorem uruchomienia wielkiego pieca w Królewskiej Hucie.
Czy o takich faktach my mamy zapomnieć i uważać że tego nie było bo to niemiec przeczynił się do rozwoju miasta. Była by to ewidentna dyskryminacja i zakłamanie prawdy, że tu na tych ziemiach byli niemcy tego nie da się wyciąć by tylko komuś pasowało.

Tu mozesz poczytac kim był Reden:
http://www.montes.pl/Montes_7/montes_nr_07_06.htm

Powiem Ci jeszcze jedno, mam kolegę który miał dziadka a on brata. Oboje walczyli pod Monte Casino lecz po przeciwnej stronie. Bo wielu ślązaków było wcielanych do armii niemieckiej. Nikt o takim fakcie nie mówi Ja przynajmniej nie dowiedziałem się o tym z książek. Taka właśnie jest brutalna prawda o Monte Casino że Polak z Polakiem musiał walczyć ze sobą a chwałę dostaje tylko jeden a o drugim nic się nie mówi bo walczył po stronie niemieckiej (nie z własnej woli).
Tez dobiero pare lat temu dowiedziałem się że 1939 roku na Górny Śląsk weszła Dywizja składająca się w wiekszości Polaków (ślązaków).
Widzisz takie detale a wielu mieszkańców nie wiedziała o takich rzeczach. Nie kiedy prawda jest nie miła ale ją trzeba sznować i uczyć tych którzy tego chcą.
2. Moze masz większą wiedze na temat Kaszubów ale każdy wie więcej o swoim regionie. Kaszuby mają swój język i kulturę i tak samo powinno się to szanować.
Źródło: militarium.net/forum/viewtopic.php?t=2091




 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.