kody awaryjne Chrysler

O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe

Temat: "check engine" 2,2 CRD
daniel, Czytaj więcej wątków, albo przejżyj wszystkie moje posty. To zagadnienie tomek rzucił na wszelki wypadek w kilku miejscach, odpowiedź już wysłałe, jeszcze raz tutaj:
tomekf7, błąd p0703 dotyczy stycznika pedału hamulca i jest zapamiętywany w momencie, kiedy pedał hamulca jest wciśnięty, samochód jedzie a równocześnie wciskany jest pedał przyspieszenia. Nie reaguje wtedy na gaz a po powtórnym wciśnięciu gazu zaczyna jechać. Check engine się przy tym błedzie nie zapala. Przyczyną może byc bład kierowcy - równoczesne użycie obu pedałów, uszkodzenie czujnika stop - uwaga to nie tylko światło stopu ale tez oddzielny obwód dający sygnał do sterownika silnika słuzący między innymi do sterowania tempomatem i paroma innymi rzeczami - lub uszkodzone serwo hamulca lub pedał hamulca, który blikuje się i nie odbija na czas do końca. Błąd mało groxny, choc może skutkować czasem po hamowaniu i szybkim przejściu na przyspieszanie brakiem reakcji na pedał gazu za pierwszym razem - można się ździwic nieprzyjemnie podczas wyprzedzania.
błąd 0243 dotyczy prawdopodobnie solenoidu sterującego podciśnieniem do wysterowania kierownicy turbosprężarki, ponieważ opis błędu jest bardzo szeroki radzę udać się do autoryzowanego serwisu chrysler, gdzie w zależnosci od opisu na testerze zostana podjęte odpowiednie działania. Pokaż im jak odczytałeś ten bład - niektóre błędy ze względu na liczne zmiany oprogramowania nie sa czasami odczytywane przez oryginalny tester i trzeba się cofnąc z oprogramowaniem testera do rocznika produkcji samochodu - nie wszystkie serwisy to potrafią. Błąd ten powinien zapalic kontrolkę check engine i spowodowac spadek mocy samochodu tak jakby przestała działac turbosprężarka. Jewst to tryb awaryjny obcięcie mocy o 30-50%. Po wyłączeniu silnika i powtórnym włączeniu jeśli jest to błąd występujący w szczególnych warunkach samochód zacznie jechac normalnie do powtórnego wystąpienia błędu. Kontrolka check engine zgaśnie po kilku bezawaryjnych próbach lub będzie się świeciła do wykasowania testerem w zależności od trybu ważności błędu. Poza konkursem radzę sprawdzić gumową rurę doporowadzająca powietrze do kolektora ssącego - często pęka na szwie i wywołuje podobny błąd. Błąd ten żeby mógł byc odczytany przez tester chryslera wymaga cofnięcia się do oprogramowania testera z roku 2003. Jeśli rura jest zaolejona z zewnątrz a po gwałtownym dodaniu gazu dmucha z niej powietrze, to trzeba ją wymienić. Potrzeba sporo umiejętności - nie robic tego samemu. Jeszcze raz: rura dochodząca do kolektora ssącego od przejścówki aluminiowej z przodu bloku silnika. Prawie jej nie widać, ale fachura będzie wiedział gdzie szukać. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-03-17, 00:42 ]
muszka, Twój problem wygląda tak, że błąd zaworu egr wyświetla kontrolkę check engine, ale nie powoduje niemożności uruchomienia silnika. Bardziej wygląda to na problem czujnika połozenia wału korbowego silnika lub czujnika połozenia wałka rozrządu. Czasem zdarza się, że czujniki indukcyjne po nagrzaniu przestaja podawać sygnał. Istotne jest który z nich szwankuje. Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu to jest on na głowicy od strony skrzyni biegów na czole tylnym wałka rozrządu - to, taka płaska zakrywka z dwoma śrubkami i wtyczką. Jeśli wydostaje się z tamtąd olej lub czujnik jest pękniety to wymiana bezwarunkowa. Jeśli wystąpił błąd czujnika połozenia wałka rozrządu to koniecznie sprawdzić instalację, czy wszystkie przewody mają przejście pod obciążeniem (40 watowa żarówka wystarczy).
Jeśli zgłasza błąd czujnika połozenia wału korbowego to jest on z tyłu silnika w połowie wyskokości bloku z prawej strony wkręcony w blok przy pomocy śrubki. Jeśli cieknioe z niego olej to do wymiany - tak jak wyżej sprawdzić instalację elektryczną.
Piszę licząc że silnik twojego pt to benzyna i to 2,0 lub 2.4. w 1.6 jest inna lokalizacja czujników, napisz jaki masz silnik i najlepiej mumieśc to w swoim profilu - wtedy każdy to sobie znajdzie. Pozdrawiam i jeszcze raz dokładnie wypytaj, jaki bład wystąpił: crankshaft sensor (czujnik położenia wału korbowego CKP sensor ), czy camshaft sensor (czujnik położenia wałka rozrządu CMP sensor) i co więcej z opisu: zły sygnał czy uszkodzony obwód, czy brak synchronizacji? Jak widzisz sam kod błędu to nie wszystko.

[ Dodano: 2009-03-17, 00:53 ]
muszka, Jeśli masz diesla to przeczytaj to co napisałem dla tomka powyżej odpowiedzi dla ciebie. To odnośnie braku mocy - jak egr nie działa w dieslu lub jest uszkodzony jego sterownik podciśnienia ( zawór elektromagnetyczny) też mamy do czynienia z odcięciem mocy o 30-50%. W dalszym ciągu jednak powinien zapalac bez zarzutu. Odnośnie niezapalania z powodu czujników wałka i wału to tak jak napisałem dla benzyny tylko z inna lokalizacją. Jeśli nie pojawiaja się żadne błędy to kółopot może dotyczyć wtryskiwaczy ( za duże przelewy), zapowietrzania się (cieknąca pompa wysokiego ciśnienia) lub zaworu sterującego ciśnieniem w listwie paliwa tzw zaworu proporcjonalnego (uszkodzenie uszczelnień na końcu zaworu - dostępne tylko z zaworem nie radzę wymieniać oringów bo nie wytrzymają). Ogólnie też dobrze podjechać do serwisu po wystąpieniu kłopotu na odczyt błedów i wstępna diagnozę. Pozdrawiam
_________________
maxym72
Źródło: ptclub.pl/viewtopic.php?t=675





 

Powered by WordPress dla [O mnie - Smaczne, zdrowe... wyroby domowe]. Design by Free WordPress Themes.